• naslovna stran
  • ponudba za zaključene skupine
    • nakupovalni seznami
    • Slovenija
    • "ex Jugoslavija"
    • Češka, Slovaška, Madžarska
    • Poljska, Belorusija, Ukrajina
    • Avstrija
    • Nemčija in Švica
    • Španija in Velika Britanija
    • Belgija in Nizozemska
    • Francija
    • Italija in San Marino
    • ostalo
    • Naročilo izleta za skupino
  • o nas
  • vtisi gostov
  • Splošni pogoji
  • brošura zavarovanje
  • popotniške zgodbe
Butik izletov in potovanj Desetnica
040 77 55 73 
[email protected]

BMW ali/in Audi?

28/1/2016

1 Comment

 
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Vse fotografije je posnela Anja Červek.
Katero podjetje nudi več obiskovalcu?
 
Navdušena nad tehničnimi izleti sem izkoristila priložnost in obiskala najprej podjetje BMW v Münchnu, mesec dni kasneje pa Audi v Ingolstadtu.
 
Oba izleta sta vodila mimo Salzburga do prvega  oziroma drugega, zgoraj navedenega kraja. Na sami poti nam je prvi izlet podal malo več kulturno-zgodovinskih, drugi pa športno-tehničnih zanimivosti. Skupini in trenutku primerno. Bilo je zanimivo, poučno in zabavno. Obisk tako BMW-ja kot tudi Audija se je začel s kratkim predstavitvenim filmom.
 
V BMW-ju smo nato odšli skozi celotno proizvodnjo. Od rezanja in oblikovanja karoserije, prek sestavljanja tako karoserije kot podvozja, lepljenja in lakiranja ter do zaključne poroke podvozja in karoserije ter priprave avtomobila na prevzem s strani končnega uporabnika.
 
Velike težke preše so bile sicer zanimive, vendar niso bile nič v primerjavi s kasnejšim sestavljanjem in predvsem lakiranjem ohišja avtomobila. Tu tako imenovani pametni roboti opravljajo praktično vse, kar da občutek, kot da bi vstopili v film Vojna zvezd. Ob proizvodnji liniji so slikovito prikazani procesi s polizdelki. Še tako netehničen obiskovalec ima možnost dobrega razumevanja oziroma predstave ob dogajanju. Po uri in pol sprehoda čez tovarno smo si lahko prosto ogledali še muzej in olimpijski park s stolpom. To je bil moj prvi obisk in sem zato morala videti vse. Mesto München s stolpa, s celotnim olimpijskim parkom. Obenem je s stolpa možno prav lepo videti futuristični BMW kompleks, kjer 4-cilindrska poslovna stavba do stadiona Allianz arena nima enakovrednega tekmeca.

Muzej prikaže razvoj avtomobilov in motorjev od samega začetka do danes. Mogoče je malo manjši kot Audijev, saj so se bili v Münchnu po drugi svetovni vojni primorani  usmeriti na izdelavo posode. Je pa zato, za moj okus, zelo slikovit. Zaključila sem v BMW Weltu, doživljajskem svetu BMW-ja za obiskovalce, kjer so razstavljeni zadnji modeli. Prvič navdušena nad znamko BMW! Predstavitev je primerna za vsakogar.
 
Nadaljevali smo v samem središču mesta, kjer smo tehnično zgodovino zamenjali z arhitekturno. Končali smo pri prednovoletnih stojnicah in seveda pivnicah, ki jih je na Bavarskem treba obiskati.
 
Navdušena nad izletom v BMW, Audija kar dočakati nisem mogla in tako sem skupaj z ostalimi gosti sedela ob pol dveh zjutraj na avtobusu za Ingolstadt. Moja pričakovanja za Audi, ki je po obsegu precejkrat večji od BMW-ja, so z njegovo velikostjo rasla. Tudi nočna vožnja navdušenosti ni zmanjšala. Vodniki podjetja, ki je umaknjeno v predmestje Ingolstadta, so nas že pričakovali v prostoru za obiskovalce. Ker je kompleks zelo velik, so nas od proizvodne dvorane do proizvodne dvorane vozili kot z letališkim avtobusom. Po uvodnem filmu sem se najbolj veselila poroke, t.j. ko ohišje vstopi v zakon s podvozjem. No, pa smo izvedeli in doživeli le dvorano s prešami in varilno dvorano. Se pa je vodnica zelo potrudila pri tehnični razlagi vsakega koraka v tem začetnem delu proizvodnje. Izvedeli smo lahko vse o nosilnosti in teži posameznih preš, o pridobivanju materialov in proizvodnje vode, koliko in  kakšni deli sestavljajo ohišje ter celo o vijakih in čepih za varjenje ter o debelini in trdoti posameznih delov ohišja avtomobila. Tudi proizvodne table smo se naučili brati. Tabla je kazala minimalno zamudo pri proizvodnji določenega modela. Proizvodnje se vseeno ne da pospešiti. Smo pa mi tu pospešeno zaključili. Malo razočarana, ker nisem videla vsega, kot sem pričakovala, sem skupaj z ostalimi nadaljevala s filmom v muzeju. Film, kot uvod v muzej, je pokazal vpliv družbenih trendov skozi zgodovino podjetja na razvoj in predvsem obliko avtomobilov. Vse za zadovoljstvo kupcev. Za tem pa smo se sami sprehodili mimo prvih koles, motornih koles in avtomobilov pa vse do najnovejših športnih avtomobilov in formule. Podroben muzej, ki pokaže še Hitlerjev avto in druge vojne modele.
 
Nadaljevali smo v mestu piva oziroma pivske zakonodaje, kjer nam je vodnik Janez razkril male skrivnosti na prvi pogled nič kaj posebnega središča. Malo mesto me je pozitivno presenetilo. V šaljivem vzdušju smo v nočnih urah zaključili izlet.
 
Seveda pa sedaj komaj čakam na naslednjega. Hmmm, mogoče bodo pa tokrat traktorji Steyr v St. Valentinu ali pa Škoda v Mladi Boleslav ali pa FIAT v Kragujevcu, Mercedes v Stuttgartu ... se vidimo!
 
                                                                                        
    Na ogled avtomobilske proizvodnje vas vabi Anja Červek.


1 Comment

Zakaj v Istanbul pozimi?

16/1/2016

0 Comments

 

  • Ker  lahko tudi v Istanbulu sneži in je zato potrebno večkrat stopiti pod streho  Velikega bazarja, večkrat poiskati zavetje v trgovinicah, izgubljene kalorije nadomestiti med   degustacijo turške kulinarike, se večkrat pogreti ob turškem čaju in baklavi ...
  • Ker je obvezen nakup novih rut, rokavic, toplih šalov ...
  • Ker je potrebno uporabiti podzemno železnico, ki vozi na azijsko stran pod Bosporjem ...
  • Ker Turki ob Bosporju na letališču niso pripravljeni na pluženje snega in je več ur potrebno porabiti za čakanje na vzlet letala, kar pomeni obvezen obisk Starbucksa, nakupovanje v brezcarinskih prodajalnah,opazovanje obrazov vseh mogočih potez, ras ...

Istanbul je bil na seznamu zaželenih destinacij vse od prvega prebiranja romana Pod svobodnim soncem, v katerem je Fran Saleški Finžgar poskrbel, da sem si zaželela obiskati Hagio Sofijo, ki jo je Justinijan gradil za svojo Teodoro, se sprehoditi po Hipodromu, kjer je nastopal Iztok, in se popeljati po Bosporju, kar je počela tudi Iztokova Irena.

Pred leti sem zato v enem zamahu obiskala kar tri mesta: Finžgarjev Bizanc, srednjeveški Konstantinopel in Ataturkov Istanbul (Carigrad je samo poslovanjeno ime glavnega mesta Osmanskega cesarstva, in ker ni več ne carja ne sultanov, bi šlo lahko tudi ime Carigrad v zgodovino – Turkish airlines namreč leti v Istanbul). Mesto ni razočaralo, prej presenetilo – zares je mesto na dveh celinah v geografskem in kulturnem smislu. Od Starbucksa, McDonaldsa, Nordsee ... do posedanja ob nizkih mizicah na turškem čaju, kar počnejo domačini, ki ne »kadijo kot Turki«, imajo namreč zelo strog protikadilski zakon, pitje turške kave pa je prej turistična znamenitost kot navada. Za bogate svilene rute se je zdelo, da so namenjene nakupu arabskim turistkam, ki pokrite obiščejo mesto, med domačinkami je bilo pokritih deklet bolj malo, pregovorna gostoljubnost in ustrežljivost Turkov pa se še vedno doživlja na vsakem koraku – spada zraven, čeprav je v funkciji prodaje uslug in izdelkov.

In potem se je zgodil Sulejman, več let predvajanja nadaljevanke o Sulejmanu Veličastnem na slovenski TV, ob kateri se je izkazalo, da v Evropi zgodovino razumemo nekoliko napačno – turške vpade in prodor do Dunaja v Turčiji namreč razlagajo kot zmage, a umetniška svoboda ter subjektivno razlaganje zgodovine je razumljivo, v nadaljevanki pa prav nič moteče. Ob ogledu posameznih delov se je izkazalo, da sem v Istanbulu ob prvem obisku naredila kar nekaj napak: v palači Topkapi nisem želela doplačati dodatne vstopnine za ogled Harema, nisem bila pozorna na kaftane sultanov, ki so bili razstavljeni, ni se mi dalo do Sulejmanije na vrhu hriba, kjer sta pokopana Sulejman Veličastni in njegova Hurem ... skratka po zaključku serije se je obetal  ponovni obisk Istanbula.

Pred novim letom je v elektronski nabiralnik padlo obvestilo, da Adria Airways zaključuje z leti v Istanbul in linijo prepušča Turkish airlines, posledično pa so bile precej ugodne cene letalskih kart za potovanje čez novo leto in povratkom z zadnjim slovenskim letom 1. januarja 2016. V Sultanahmetu (najstarejši del mesta na evropski strani) ni težko najti ugodne namestitve s turškim pridihom, vremenska napoved pa se s stališča nekoga, ki živi v Ljubljani, ni zdela nič posebnega – napovedane so bile snežne plohe, do 30 cm snega v zadnjih dneh decembra. Tudi v nadaljevanki o Sulejmanu Veličastnem so sultanke in paše hodili po dvoru v krznenih plaščih, občasno pa je bila prikazana scena, da na Zlatem rogu sneži.

Program v Istanbulu je vedno sesstavljen iz vsaj treh delov. Prvi del: ogled glavnih znamenitosti (Modra mošeja s šestimi minareti – enega trenutno obnavljajo, Hagia Sofia, Topkapi, podzemna bazilika oziroma Cisterna, stolp Galata, trg Taxim, palač Dolmebahče ... po programu, po željah, kar je še ostalo na seznamu od prejšnjega obiska. Drugi del je skok v azijski del, najlepše po morju čez Bospor, v zadnjih letih pa s podzemno železnico Marmaray. Na azijski strani pa  spet po željah – lahko tudi obisk nogometne tekme na stadionu Fenerbahče ali kakšne mošeje Sinana. Tretji del je »šoping« na Velikem in Egipčanskem bazarju. Vse tri dele pa povezuje pa kulinarika (pečena koruza in kostanj na vsakem koraku, sveže izstisnjeni sokovi, ratluk, baklave, kebab, meze ...)

Tokrat je bil moj program znan, nabiranje kilometrov pa je šlo v smeri: mimo Hagie Sofije, ki je danes muzej in ne več cerkev, po palači Topkapi, tokrat tudi z ogledom Harema, nato Veliki bazar, ker je že med sprehodom po vrtovih palače začelo snežiti,  na bazarju okrepčilo s čajem in baklavo, mimo vseh trgovinic med obema bazarjema do priložnostnega kosila ob sofri (pladenj postavljen na stojalo, na pladnju pa kebab v »razsutem stanju«). Nato je sledil vzpon do Sulejmanije in obisk mavzolejev Hurem in Sulejmana, ter povratek na Sultanahmet trg s Hipodromom in palačo Ibrahima paše. Zaradi obilice snega in časovne omejitve je za naslednjič na programu ostala mošeja princa Mehmeda (prvorojenec Sulejmana Veličastnega in Hurem).

In kdaj bo ta »naslednjič«? Zagotovo spet v toplejšem času in ko se bodo razmere na Bližnjem vzhodu nekoliko umirile. V tem tednu sem namreč preštevala, kolikorat sem šla pred štirinajstimi dnevi po Hipodromu mimo obeliska, kjer je prišlo do nesrečnega dogodka s terorističnim napadom ...  precejkrat. In upam, da bom precejkrat še lahko šla – trg Sultanahmet in park okoli Modre mošeje se mi še vedno zdi nekaj najlepšega, kar lahko pričara občutek Orienta.
Do takrat pa prebiranje turških pravljic iz otroštva in iskanja novega zemljevidi za naslednji potep »Po stopinjah ...«
 
                                                                                                                                                                    Janina


Picture
Trg Sultanahmet (foto J.Š.)
Picture
Trg Sultanahmet (foto J.Š.)
Picture
turški čaj (foto J.Š.)
Picture
Istanbul poleti (foto J.Š.)
Picture
vrtovi palače Topkapi (foto J.Š.)
Picture
most Galata s stolpom Galata v snežni plohi (foto J.Š.)
Picture
harem (foto J.Š.)
Picture
mavzolej Sulejmana Veličastnega (foto J.Š.)
Picture
0 Comments

January 16th, 2016

16/1/2016

 

    piše Desetnica

    zapisi o lepotah in pasteh v turizmu

    arhiv

    November 2018
    September 2018
    June 2018
    May 2018
    February 2018
    January 2018
    July 2017
    February 2017
    January 2016
    December 2015
    July 2015

    RSS Feed

Imate vprašanja, opombe,  želje ...
... veseli bomo vašega klica ali e-pošte!


delovni čas

ponedeljek - petek: 9.00 - 13.00
                                     16.00 - 19.00
​




telefon:

040 77 55 73
​040 33 66 72


E-pošta

[email protected]
[email protected]